Jesús García Laborda

  
    STARTSEITE     
    LEHRTÄTIGKEIT     
    FORSCHUNG     
    PUBLICATIONS     
    LINKS     

 

Books and Edited books

 

García Laborda, J., Amengual Pizarro, M., Litzler, M.F., García Esteban, S. & Otero de Juan, N. (2017). Student perceptions of the CEFR levels and the impact of guided practice on Aptis Oral test performance. Cambridge: British Council.

Litzler, MF; García Laborda, J. & Tejedor Martínez, C. (2016). Beyond the universe of Languages for Specific Purposes - The 21st century perspective. Alcalá de Henares: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá. Léelo/ Read it 

García Laborda, J. (2012) . Formación del profesorado para la P.A.U. informatizada. Madrid: Escritores Académicos Españoles.

Gimeno Sanz, A., De Siqueira Rocha, JM. y García Laborda, J. (Eds.) (2008). Spanish Brazilian Conference on Computer Assisted Language Learning. Campinas: Fundacao SM Brazil.

Gimeno Sanz, A. M. (2011). Educación y Tecnologías Digitales: Experiencias Innovadoras. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia. Léelo aquí / Read it

García Laborda, J. (2003) Por dónde empiezo. Técnicas de aprendizaje de lenguas para estudiantes de turismo. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia. Cinco capítulos.

Herrera Soler, H. & García Laborda, J. (Eds.) (2005). Estudios y criterios para una selectividad de calidad en el examen de Inglés. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia.

García Laborda, J. (2002) ¿Cómo queremos que nos enseñen inglés? La variable actitudinal en la enseñanza y aprendizaje de inglés. Albacete: Liberlibro. Léelo más abajo/ find it below.
 

 Editor of journal special issues

2018 Selected Paper of 10th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(1). Léelo en /Read at

2018 Selected Papers of 8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (Wclta 2016). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(8). Read it here

2017 (with Slavka Madarova). Editorial: English language teaching worldwide. En Profile Journal, v19(3), 7-8. Read it /Léelo

2017 Selected Papers of 7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (Wclta 2016). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(3). Read it here

2017 (with Marian Amengual Pizarro and Cristina Calle) Methodological approaches in the didactic second language context. Verbeia(2). Read it

2017 Selected Paper of 9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(1). Léelo en /Read at 

2017  Selected Paper of 8th World Conference on Educational Sciences (WCES-2016). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 3(1).

2016 Selected Papers of 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (Wclta 2015). En New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 2(6).

2016 (with Dr. Huseyin Uzunboylu and Dr. Deniz Ozcan). Social Anthropological Perspectives of New Trends and Issues about Social Sciences Researches. The Anthropologist 25(3). Leelo / Read it

2016 Breeze, R & García Laborda (2016). Teacher education for bilingual education. ESE Estudios en Educación, 31. Léelo / Read it.

2016     (with Dr. Huseyin Uzunboylu and Dr. Steven Ross). Future trends in computing technology for education. Journal of Universal Computer Science. Leélo / Read it.

2015    (with Prof. Dr. Elena Barcenas Madera, Prof. Dr. John Traxler). Mobile technology for foreign language teaching: Building bridges between non-formal and formal scenario. Journal of Universal Computer Science. Léelo/Read it

2015    (with Prof. Prof. Dr. Eduardo Guzman, Prof. Dr. Ronald K. Hambleton, Prof. Dr. Demetrios G Sampson) Educational Technology and Society - Technology Supported Assessment in Formal and Informal Learning. Léelo/Read it

2014    Procedia Social & Behavioral sciences, nº 141. Proceedings of the 4th World Conference on Learning Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2013). Léelo / Read it

2014    (with Ozdamli, F. & Maasoglu, Y. ) Procedia Social & Behavioral sciences, nº 116. Proceedings of the 5th World Conference of Educational Sciences. Léelo/Read it.

2012 Revista de Educación (SSCI), nº 357 – La sección de idiomas en la Prueba de Acceso a la Universidad Léelo/ Read it

2011 (con Ana Halbach) Revista Teoría de la Educación en la sociedad del conocimiento - Tecnología y bilingüismo Léelo / Read it

2010 Revista Latinoamericana de tecnología educativa – La enseñanza de lenguas asistida por ordenador Léelo / Read it

2006 IATEFL ESP SIG Newsletter - English for Tourism (nº 29) cubierta/cover

 

Magal-Royo, T. & Garcia Laborda, J. (2017) Multimodal Interactivity in Foreign Language Testing. In Deborah Dahl and Kazuyuki Ashimura (Ed.) Multimodal Interaction with W3C Standards: Towards Natural User Interfaces to Everything. pp. 351-365. New York: Springer. Access to the chapter

García Laborda, J. & Magal Royo, M.T. (2016). Using tablet PC's for the final test of Baccalaureate.In A. Pareja-Lora, C. Calle-Martínez, & P. Rodríguez-Arancón (Eds), New perspectives on teaching and working with languages in the digital era (pp. 283-292). Dublin: Research-publishing.net. Leelo / Read it (Read the full book here)

García Esteban, S., García Laborda, J. & Rabano Llamas, M. (2016). ICTs, ESPs and ZPD through microlessons in teacher education, In A. Pareja-Lora, C. Calle-Martínez, & P. Rodríguez-Arancón (Eds), New perspectives on teaching and working with languages in the digital era (pp. 105-113). Dublin: Research-publishing.net. Leelo / Read it (Read the full book here)

Bueno Alastuey, M. C, & García Laborda, J. (2016). Technology use in nursery and primary education in two different settings. In A. Pareja-Lora, C. Calle-Martínez, & P. Rodríguez-Arancón (Eds), New perspectives on teaching and working with languages in the digital era (pp. 27-37). Dublin: Research-publishing.net. Leelo / Read it (Read the full book here)

García Laborda, J. & Litzler, M.F. (2015). From monolingual to bilingual through testing: The OPENPAU Project (FFI2011-22442). En Savage, J. (Ed) LANGUAGE ASSESSMENT FOR MULTILINGUALISM: PROMOTING LINGUISTIC DIVERSITY AND INTERCULTURAL COMMUNICATION.Studies in Language Testing vol. 44. Cambridge: Cambridge University Press, 452-464. Leelo / Read it

García Laborda, J. (2013). Alternative assessment in English for Tourism through Web 2.0. In Bosch, G. & Schlak, T. (Eds.). Teaching Foreign Languages for Tourism. New York: Peter Lang, 89-106. Access to the book

García Laborda, J. (2010) The role of volition in the implementation of an Internet based language testing system. En A. Gimeno (ED.) New Trends in CALL: Working together, London: Macmilla, 97-102.

García Laborda, J., López Santiago, M. y Martínez Sanz, A. (2010). French language adaptation to CALL testing environments. En A Gimeno (Ed.) New Trends in CALL: Working together, London: Macmillan, 103-110.

García Laborda, J., Fernández Alvarez, M. y Martínez Saez, A. (2010)Retos actuales de la Prueba de Acceso a la Universidaden lenguas extranjeras ante una sociedad Paneuropea. Estudios sobre didácticas de las lenguas y sus literaturas. La Laguna: S.P. Universidad de La Laguna, 313-328.

García Laborda, J. y Pardo Suárez, J. (2008). Diseño de materiales audiovisuales en plataformas de exámenes de idiomas. En Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV), Valladolid, 309-406.

 

La variable actitudinal en la enseñanza y aprendizaje de inglés Adobe Portable Document Format (3 MB) 
Tesis doctoral en Filología Inglesa. Octubre 2000.

  • Libros
    • GARCÍA LABORDA, Jesús (ed.). Beyond the universe of Languages for Specific Purposes. Alcalá de Henares: UTE UNIVERSIDAD ALCALA. 2016. 176 p. ISBN: 9788416599837. ISBN vol.: 9788416599837.
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. Formación del profesorado para la P.A.U. informatizada. Madrid: AV Akademikerverlag GmbH & Co. KG. 2012. 264 p. Colección Pedagogía. ISBN: 3845483989.
  • Capítulos de libros
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Multimodal Interactivity in Foreign Language Testing". Multimodal Interaction with W3C Standards: Towards Natural User Interfaces to Everything (ISBN: 978-3-319-42816-1) Heidelberg(Holanda (Países Bajos)): SPRINGER. 2017.
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "From monolingual to bilingual through testing: The OPENPAU Project (FFI2011-22442)". Language Assessment for Multilingualism (ISBN: 978-1-316-50500-7) Cambridge(Reino Unido): CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS. 2016, vol 44, p. 452-464.
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "From monolingual to bilingual through testing: The OPENPAU Project (FF12011-22442)". Language assessment for multilingualism (Reino Unido): CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS. 2016, vol 44, p. 452-464.
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Propuestas y realidades para la PAU oral". Plurilingualism: Promoting co-operation between communities, people and nations (ISBN: 978-84-9830-356-8) Bilbao: UNIVERSIDAD DE DEUSTO. 2012, p. 135-141.

 

Included in the Social Sciences citation index (JCR)

Magal Royo, T., Garcia Laborda, J. & Price, S. (2017). A new m-learning scenario for a listening comprehension assessment test in Second Language Acquisition [SLA]. Journal of Universal Computer Science, 23(12), 1200-1214.

García Laborda, J., Díez Bedmar, B., Martín Monje, E. & Fernández Álvarez, M. (en prensa). nces and similarities between oral and written competence in Spanish
pre-university students: A correlational study. Onomázein.

García Esteban, S & García Laborda, J. (En prensa). Technology Based Reflective Practice in Primary ELT Teacher Education. Onomázein.

García Laborda, J., Magal Royo, MT & Bakieva, M. (2016). Looking towards the Future of Language Assessment: Usability of Tablet PCs in Language Testing.  Journal of Universal Computer Science 22(1), 114-123. Léelo / Read it 

García Laborda, j., Uzunboylu, H. & Ross, S. (2016). Future Trends in Computing Technology in Education (Editorial). Journal of Universal Computer Science 22(1), 1-3. Léelo / Read it

García Laborda, J. & Litzler, MF (2016). Students’ opinions about ubiquitous delivery of standardized English exams. Porta Linguarum Monográfico I, 99-110.

Traxler, J., Barcena Madera, E & García Laborda, J. (2015). Languages on the move. Journal of Universal Computer Science 21(10), 1234-1247. Léelo/Read it

García Laborda, J., Sampson, D. G., Hambleton, R. K., Guzman, E. (2015). Guest Editorial: Technology Supported Assessment in Formal and Informal Learning. Educational Technology & Society, 18 (2), 1–2. (Editorial article) Léelo/Read it

García Laborda, J.& Litzler, M.F. (2015). Current approaches in teaching English for Specific Purposes. Revista Onomázein, 31, 38-51. Léelo/Read it

García Laborda, J., Luque Agulló, G., Muñoz, A. I. & Bakieva, M. (2015). Performance of first year university students in the speaking tasks of a simulated University Entrance Examination. Revista de Educación, 369, 104-128. Léelo/Read it

García Laborda, J., Magal Royo, T., Litzler, M.F. & Giménez López, J.L. (2014). Mobile phones for a University Entrance Examination language test in Spain. Educational Technology & Society, 17(2), 17-30.  (Q1- 46/219) Léelo/Read it.

García Laborda, J., Bejarano,L.G. y Simons, M. (2012). ¿Cuánto aprendí en la secundaria? Las actitudes de los estudiantes universitarios de primer año respecto a la relación enseñanza-aprendizaje de su segunda lengua en la escuela secundaria en tres contextos internacionales. Educación XX1, 15(2), 159-184.  (Q4- 219/219) Léelo / Read it

García Laborda, J. y Fernández Álvarez, M. (2012). Actitudes de los profesores de Bachillerato de Alcalá y Navarra ante la preparación y efecto de la PAU. Revista de Educación, 357, 29-54. (Q4- 182/219) Léelo / Read it

García Laborda, J. (2012). De la Selectividad a la Prueba de Acceso a la Universidad: Pasado, presente y un futuro no muy lejano. Revista de Educación, 357, 17-28. (Q4- 182/219) Léelo/ Read it

Fernández Álvarez, M. y García Laborda, J. (2011). Teachers’ interest for a computer EFL University Entrance Examination. British Journal of Educational Technology, 46(6), E136-140. (Q1 - 12/ 206) Léelo/Read it

García Laborda, J., Giménez López, J.L. y Magal Royo, T. (2011). Validating mobile devices in the Spanish University Entrance Exam English paper. The new Educational Review, 25(3).  (Q4- 182/219) (Abstract)

García Laborda, J., Magal Royo, T., da Rocha Siqueira, J. M. y Fernández Álvarez, M. (2010).  Ergonomics factors in English as a foreign language testing: The case of PLEVALEX. Computers & Education,  54(2), 384-391. (Q1- 7/219) Léalo / Read it

García Laborda, J., Magal Royo, T. y Enríquez Carrasco, E.V. (2010). Teachers' trialing procedures for Computer Assisted Language Testing Implementation. Eurasian Journal of Educational Research. 39, 161-174.  (Q3- 144/219) Abstract

Garcia Laborda, J., (2009). Using Webquests for Oral Communication in English as a Foreign Language for Tourism Studies, Educational Technology & Society, 12(1), 258-270. (Q1- 46/219) Ver/See 

García Laborda, J. y Fernández Alvarez, M. (2010). Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato, Porta Linguarum, 14, 91-103. (Q3- 115/162) Leer/ Read it

Garcia Laborda, J., & Navarro Laboulais, C. (2008). Automatizar los examenes del diploma de espanol como lengua extranjera (DELE): utopia o realidad?. RLA, Revista De Linguistica Teorica y Aplicada, 46(2), 81-93. (Q3- 148/162) Ver/See

García Laborda, J. (2007). On the net: Introducing standardized EFL/ ESL exams. Language Learning & Technology, 11(2), 3-9. (Q1- 22/162) Léalo/ Read it

Garcia Laborda, J., & Magal Royo, T. (2007). Diseño y validacion de la plataforma PLEVALEX como respuesta a los retos de diseno de examenes de lenguas para fines especificos. Iberica, 14(fall), 79-98.  (actualmente SSCI). (Q3- 118/162)Ver/See

 

Indexed in other databases including Scopus and ISI Emerging Sources Citation Index (ESCI)

García Laborda, J. (2017). 21st century English Primary teachers and technology. Revista Ensayos, 32(2), 1-7.

Amengual Pizarro, M. & García Laborda, J. (2017). Choosing Teaching English as a Profession in Primary Education Contexts. Revista Ensayos, 32(2), 121-133. Leelo/Read it.

Amengual Pizarro, M. & García Laborda, J. (2017). Analysing test-takers’ views on a computer-based speaking tests. Profile Journal, 19 (supplement 1), 23-38. Léelo aquí/Raed it (ESCI)

García Laborda, J. & Bajarano, L. G. (2017). ¿Hablamos de lo mismo? Estudio contrastivo de dos programas de lenguas para fines específicos en dos universidades de Estados Unidos y España. Revista de Lenguas para Fines Específicos23(1), 63-82. (ESCI) Léelo/Read it 

Magal Royo, T. & García Laborda, J. (2017). Una aproximación del efecto en el aprendizaje de una lengua extranjera debida a la obtención de datos a través de exámenes en línea de idiomas. Revista Red 53 #6 (ESCI). Leelo / Read it.

García Laborda, J. & Litzler, M.F. (2017). English for Business: Student Responses to Language Learning through Social Networking Tools. ESP Today, 5(1), 91-107. (ESCI) Léelo/read it

Sevilla Pavón, A., Gimeno Sanz, A. y García Laborda, J. (2017). Actitudes docentes hacia los ejercicios de la Prueba de Acceso a la Universidad informatizada. Revista Educação e Pesquisa, 42(4), 1179-1200. Leelo/Read it (Scopus, ISI Scielo)

García Laborda, J., Uzunboylu, H. & Ozcan, D. (2016). Editorial of Social Anthropological Perspectives of New Trends and Issues about Social Sciences Researches. The Anthropologist, 25(3), 1. Leelo / Read it. (Scopus)

Breeze, R & García Laborda (2016). Teacher education for bilingual education (Editorial). ESE Estudios en Educación 31, 1-4. Leelo/ Read it (Scopus)

García Esteban, S. & García Laborda, J. (2016). Human communicative dialogic practices in content and language-based educational interactions with technology. The Anthropologist, 25(3), 220-228. Leelo / Read it. (Scopus)

García Laborda, J. & Magal Royo, T. (2016). ¿Cómo ven los maestros en formación la futura evaluación estandarizada a través de tabletas digitales? El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, 25, 52-62. Léelo / Read it (ESCI)

García Laborda, J. & Litzler Jerman, MF (2015). External validation of the foreign language speaking tasks of the High School Leaving diploma. International journal of Language Studies, 9(2), 97-112. Léelo/Read it

Bueno Alastuey, C., García Laborda, J., Muñoz Alcón, A.I. y Luque Agulló, G. (2014). Setting the Standards for the Foreign Language Speaking Tasks of the New Baccalaureate General Test. Theory and Practice in Language Studies, 4( 9), 1763-1769.Léelo/Read it

García Laborda, J., López Santiago, M., Otero de Juan, N., & Álvarez Álvarez, A. (2014). Communicative Language Testing: Implications for Computer Based Language Testing in French for Specific Purposes. Journal of Language Teaching & Research, 5(5), 971-975. Léelo / Read it

Salmani Nodoushan, A. & García Laborda, J. (2014). The Bilingual Self or Selves? International journal of Language Studies, 8(3), 107-116. Léalo / Read it

García Laborda, J. & Martín-Monje, E. (2013). Item and test construct definition for the New Spanish High School Leaving Diploma: A proposal. International Journal of English Studies, 13(2), 69-88. Léelo/ Read it (Scopus and ESCI)

García Laborda, J. (2013). Reacciones iniciales de los profesores a la preparación de la prueba informatizada de acceso a la universidad. Lenguaje y Textos, 38, 133-140.

Bejarano, L. G., Otero de Juan, N. & García Laborda, J. (2013). Estructura, percepción, factores no-lingüísticos y cuestionamientos de entrevistas OPI en español: Una propuesta de aplicación a la Prueba General de Bachillerato, Didáctica de la Lengua y Literatura, 25, 67-81. Léelo / Read it (ESCI)

García Laborda, J. (2012). Preliminary Findings of the PAULEX Project: A Proposal for the Internet-based Valencian University Entrance Examination. Journal of language teaching & Research, 3 (2), 250-255. Ver/See

García Laborda, J. (2011). La integración de las TIC en la formación bilingüe: perspectivas en la formación del profesorado. TeorÍa de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 12(3), 101-117. Léelo / Read it

García Laborda, J. (2011). Revisiting materials for teaching Languages for Specific Purposes. 3L The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 17 (1), 102-112. Ver/See (Scopus & ESCI)

Martínez Saez, A., Sevilla Pavón, A., García Laborda, J. y Enríquez Carrasco, E. (2011) Retos y propuestas ante la inminente implantación de las destrezas orales en el examen de lengua extranjera en la futura P.A.U. Didáctica de la Lengua y Literatura, 23, 321-329. Léelo / Read it (ESCI)

García Laborda, J. (2010). Conocimiento y motivación del profesorado en su adaptación a una herramienta de exámenes para la Prueba de Acceso a la Universidad. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Relatec, 9(2), 37-46. Léalo/ Read it (ESCI)

García Laborda, J. (2010). ¿Necesitan las universidades españolas una prueba de acceso informatizada? El caso de la definición del constructo y la previsión del efecto en la enseñanza para idiomas extranjeros. Revista de orientación y Psicopadagogía, 21(1),71-80. Léelo / Read it (Scopus & ESCI)

García Laborda, J. (2010). Fostering Face to Face Oral Interaction through Webquests: A case study in ESP for Tourism. Trabalhos em Linguistica Aplicada, 49(1) 275-292. Léelo / Read it (ISI Scielo)

García Laborda, J. (2010) El uso de Internet en el desarrollo oral de los estudiantes de turismo: Una experiencia en España. Caderno Virtual de Turismo, 10(3), 25-33. Léalo / Read it 

García Laborda, J. y Bejarano, L.G. (2008). Adquisición de una segunda lengua en estancias cortas en el extranjero: un análisis actitudinal. Didáctica de la Lengua y Literatura, 20, 117-134. Léalo/ Read it (ESCI)

Laborda, J. G. (2007). Language travel or language tourism: Have educational trips changed so much?(7), 29-42.  Tourism Today, 7, 29-42. Léalo/ Read it 

García Laborda, J. (2006). La plataforma de exámenes multilingüe prevalex: resultados del diseño y perspectivas de investigación futura de la plataforma de exámenes valenciana de lenguas extranjeras. Didáctica de la Lengua y Literatura, 18, 135-145. Léalo / Read it   (ESCI)

García Laborda, J. (2006). ¿Qué pueden aportar las nuevas tecnologías al examen de Selectividad de inglés?: Un análisis de fortalezas y oportunidade. Revista de Ciencias de la Educación, 206, 151-166.

García Laborda, J. (2006). Analizando críticamente la Selectividad ¿Todos los estudiantes tiene las mismas posibilidades?. TESOL-Spain Newsletter, 30(2), 9-12. Léelo / Read it

García Laborda, J. (2004). Problems, issues and awareness in ELT in Spain. The Modern Language Teacher, 133, 47-52.

García Laborda, J. (2004). HIEO: Investigación y Desarrollo de una Herramienta Informática de Evaluación Oral multilingüe. Didáctica de la Lengua y Literatura, 18, 135-145. Léalo/Read it (ESCI)

García Laborda, J. (2003). Travel and Tourism Students� Needs in Valencia (Spain):
Meeting their Professional Requirements in the ESP Classroom. ESP World [np pagination], Léalo/ Read it 

García Laborda, J. (2001). Las actitudes de los profesores de inglés ante algunos elementos metodológicos usados en la didáctica de segundas lenguas. Revista de ciencias de la educación, 188, 475-491.

  • Artículos
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; PRICE , Sara. "A new m-learning scenario for a listening comprehension assessment test in Second Language Acquisition [SLA]" (ISSN:0948-695X). JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE. 2017, vol 23, núm 12, p. 1200-1214
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; UZUNBOYLU , Huseyin; OZCAN , Deniz. "Editorial of Social Anthropological Perspectives of New Trends and Issues about Social Sciences Researches" (ISSN:0972-0073). Anthropologist. 2016, vol 25, núm 3, p. 1-1
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Teaching with tablets". British Journal of Educational technology. 2016, vol 47, núm 1, p. 4-4
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Use of visual displays in research and testing". British Journal of Educational technology. 2016, vol 47, núm 1, p. 6-7
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Languages on the move" (ISSN:0948-695X). JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE. 2016, vol 21, núm 10, p. 1234-1247
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; UZUNBOYLU , Huseyin; ROSS , Steven. "Future Trends in Computing Technology in Education" (ISSN:0948-695X). JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE. 2016, vol 22, núm 1, p. 1-3
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; BAKIEVA , Margarita. "Looking towards the Future of Language Assessment: Usability of Tablet PCs in Language Testing" (ISSN:0948-695X). JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE. 2016, vol 22, núm 1, p. 114-123
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Students' opinions about ubiquitous delivery of standardized English exams" (ISSN:1697-7467). PORTA LINGUARUM. 2016, vol 26, p. 93-105
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Don't worry mum and dad, I will speak English" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2016
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Instructional Technology in Early Childhood". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 3, p. 10-11
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Instructional Technology in Early Childhood". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 3, p. 10-11
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Designing Assessment for Quality Learning". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 3, p. 12-13
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Assessment and teaching of 21st century skills". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 4, p. 15-16
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Assessment and teaching of 21st century skills". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 4, p. 15-16
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "What teachers need to know about assessment and reporting". British Journal of Educational technology. 2015, vol 46, núm 4, p. 19-20
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Ubiquitous learning environments and technologies". British Journal of Educational technology. 2015
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Designing Assessment for Quality Learning". British Journal of Educational technology. 2015
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; SAMPSON , Demetrios; HAMBLETON , Ronald; GUZMAN , Eduardo. "Guest Editorial: Technology Supported Assessment in Formal and Informal Learning" (ISSN:1436-4522). Educational Technology and Society. 2015, vol 18, núm 2, p. 1-2
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; SAMPSON , Demetrios G; HAMBLETON , Ronald K; GUZMAN , Eduardo. "Guest Editorial: Technology Supported Assessment in Formal and Informal Learning" (ISSN:1436-4522). Educational Technology and Society. 2015, vol 18, núm 2, p. 1-2
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "External validation of the foreign language speaking tasks of the high school leaving exam" (ISSN:2157-4898). International Journal of Language Studies. 2015, vol 9, núm 2, p. 97-112
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "External validation of the foreign language speaking tasks of the High School Leaving diploma". International journal of Language Studies. 2015, vol 9, núm 2, p. 97-112
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; TRAXLER , John; BARCENA MADERA, Elena. "Languages on the move" (ISSN:0948-695X). JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE. 2015, vol 21, núm 10, p. 1234-1247
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Current Perspectives in Teaching English for Specific Purposes". Onomázein. Revista semestral de Lingüística, Filología y Traducción de la Facultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chile. 2015, vol 31, núm 1, p. 39-51
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Nuevas tendencias en la elaboración de materiales digitales para la enseñanza de lenguas" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2015, vol 367, p. 178-179
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LUQUE AGULLO, Gloria; BAKIEVA , Margarita; MUÑOZ , Ana Isabel. "Performance of first year university students in the speaking tasks of a simulated University Entrance Examination" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2015, vol 369, p. 104-128
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Innovations in learning technologies for English Language Teaching". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 2, p. 6-8
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Transforming Education: Global Perspectives, Experiences and Implications". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 3, p. 14-15
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Essentials for blended learning". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 3, p. 23-24
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Reforming Higher Education: Public Policy Design and Implementation". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 4, p. 22-23
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Grand Challenges in Technology Enhanced Learning". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 5, p. 15-16
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Language, learning and teaching". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 6, p. 27-28
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Implementing a National Assessment of Educational Achievement". British Journal of Educational technology. 2014, vol 45, núm 6, p. 28-28
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; LITZLER JERMAN, Mary Frances; GIMÉNEZ LÓPEZ, José Luis. "Mobile phones for Spain's University Entrance Examination language test" (ISSN:1176-3647). Educational Technology & Society. 2014, vol 17, núm 2, p. 17-30
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; OTERO DE JUAN, Nuria. "Languages for Specific Purposes in the Digital Era" (ISSN:1436-4522). Educational Technology and Society. 2014, vol 17, núm 3, p. 359-361
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; NODOUSHAN , Salmani. "The Bilingual Self or Selves?". International journal of Language Studies. 2014, vol 8, núm 3, p. 107-116
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Teaching materials and the Roles of EFL/ESL teachers" (ISSN:0026-7902). Modern Language Journal. 2014, vol 98, núm 3, p. 882-883
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Principles and Practices for Teaching English as an International Language" (ISSN:0026-7902). Modern Language Journal. 2014, vol 98, núm 4, p. 1059-1060
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Revisión de La subtitulación en el aprendizaje de lenguas extranjeras" (ISSN:1697-7467). PORTA LINGUARUM. 2014, vol 22, p. 327-328
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "A Comparison of Pre-service towards Testing: The Spanish Baccalaureate General Test and the American OPI" (ISSN:1877-0428). Procedia Social and Behavioral Sciences. 2014, vol 116, p. 2386-2391
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Integration of theory and practice in CLIL" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2014, vol 365, p. 6-8
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; , BUENO ALASTUEY MARIA CAMINO; , LUQUE AGULLO GLORIA; MUÑOZ ALCON, Ana. "Setting the Standards for the Foreign Language Speaking Tasks of the New Baccalaureate General Test" (ISSN:1799-2591). Theory and Practice in Language Studies. 2014, vol 4, núm 9, p. 1763-1769
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Estructura, percepción, factores no lingüísticos y cuestionamientos de entrevistas OPI en español: una propuesta de aplicación a la Prueba General de Bachillerato." (ISSN:1130-0531). Didactica (Lengua y Literatura). 2013, vol 25, núm 2013, p. 67-81
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Book review: Digital Games in Language Learning and Teaching" (ISSN:1436-4522). Educational Technology and Society. 2013, vol 2012, núm 46, p. 290-292
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MARTIN MONGE, Elena. "Item and test construct definition for the New Spanish High School Leaving Diploma: A proposal" (ISSN:1989-6131). International Journal of English Studies. 2013, vol 13, núm 2, p. 69-88
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Reacciones iniciales de los profesores a la preparación de la prueba informatizada de acceso a la universidad" (ISSN:1133-4770). Lenguaje y Textos. 2013, vol 38, p. 133-140
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Estadística aplicada a la investigación lingüística" (ISSN:1697-7467). PORTA LINGUARUM. 2013, núm 19, p. 317-319
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; SIMMONS , Mathea; BEJARANO , Luis G.. "¿Cuánto aprendí en la secundaria? Las actitudes de los estudiantes universitarios de primer año respecto a la relación enseñanza-aprendizaje de su segunda lengua en la escuela secundaria en tres contextos internacionales" (ISSN:1139-613X). EDUCACION XX1. 2012, vol 2, núm 15, p. 159-184
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Developing Courses in English for Specific Purposes" (ISSN:0951-0893). ELT Journal. 2012, vol 1, núm 66, p. 143-144
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Measurement and evaluation in post-secondary ESL" (ISSN:0265-5322). Language Testing. 2012, vol 3, núm 29, p. 465-467
    • LITZLER JERMAN, Mary Frances; GARCÍA LABORDA, Jesús; HALBACH , Ana María. "FILILAB: Creation and use of a Learning Object Repository for EFL" (ISSN:1877-0428). Procedia Social and Behavioral Sciences. 2012, vol 2012, núm 46, p. 5905-5909
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances; GONZALEZ SUCH, José; BAKIEVA , Margarita; OTERO DE JUAN, Nuria. "Washback factors and inference predictors in the Spanish University Examination: The OPENPAU Project (FFI2011-22442)" (ISSN:1877-0428). Procedia Social and Behavioral Sciences. 2012, vol 2012, núm 46, p. 5914-5918
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "De la Selectividad a la Prueba de Acceso a la Universidad: Pasado, presente y un futuro no muy lejano" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2012, núm 357, p. 17-28
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; GIMENO SANZ, Ana M.; MAGAL ROYO, Teresa. "Número 357" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2012, núm 357, p. 17-28
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; FERNÁNDEZ ÁLVAREZ, Miguel. "Actitudes de los profesores de Bachillerato de Alcalá y Navarra ante la preparación y efecto de la PAU" (ISSN:0034-8082). REVISTA DE EDUCACION. 2012, núm 357, p. 29-54
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; FERNÁNDEZ ÁLVAREZ, Miguel. "Teachers' interest for a computer EFL University Entrance Examination" (ISSN:0007-1013). British Journal of Educational Technology. 2011, vol 6, núm 46, p. 136-140
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Erben, Tony, Ban, Ruth & Castañeda, Martha (2009) Teaching English Language Learners through Technology" (ISSN:1094-3501). Language Learning and Technology. 2011, vol 15, núm 2, p. 39-41
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Teaching english language learners through technology" (ISSN:1094-3501). Language Learning and Technology. 2011, vol 2, núm 11, p. 39-41
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "Review of Tips for Teaching with CALL: Practical Approaches to Computer-Assisted Language Learning" (ISSN:1094-3501). Language Learning and Technology. 2011, vol 2, núm 13, p. 39-41
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; GIMÉNEZ LÓPEZ, José L.; MAGAL ROYO, Teresa. "Validating mobile devices in the Spanish University Entrance Exam English paper" (ISSN:1732-6729). NEW EDUCATIONAL REVIEW. 2011, vol 3, núm 25, p. 160-171
    • GARCÍA LABORDA, Jesús. "La integración de las TIC en la formación bilingüe: perspectivas en la formación del profesorado." (ISSN:1138-9737). Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información. 2011, vol 3, núm 12, p. 101-117
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; FERNÁNDEZ ÁLVAREZ, Miguel. "Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato" (ISSN:1697-7467). PORTA LINGUARUM. 2010, núm 14, p. 91-103

Magal Royo, Teresa; García Laborda, Jesús; Peris Fajarnés, Guillermo. (2007) Visual learning through guided iconicy in wireless scenarios. 6th. European Conference on e-Learning ECEL 2007. Copenhagen (Dinamarca). 05/10/2007. Leelo en Google Books pinchando aquí 

Magal-Royo, T; Laborda, JG; Gimenez-Lopez, JLM, et al. (2011). Accessible Multimodal Interaction for Language Learning on Mobile Devices. International Conference on Applied Social Science, March (ICASS 2011), VOL II, 47-51. 19-20, 2011 Changsha PEOPLES R CHINA Léalo/Read it

Garcia Laborda, Jesus; Magal Royo, Teresa; Enríquez Carrasco, Emilia. (2010). Writing Processing in a Trial Version of the Computer Based University Entrance Examination: A Way to Motivate Curriculum Change in Spain. 14th Edition. International CALL Research Conference. 20/08/2010. Léelo/Read it 

Garcia Laborda, Jesus; Magal Royo, Teresa; Bakieva, Margarita. (2010). A First Approach to the Analysis of Student Motivation in the Trial Version of the Computer Based University Entrance Examination. 14th Edition. International CALL Research Conference. 20/08/2010. Léalo / Read it 

Garcia Laborda, Jesus; Gimeno Sanz, Ana Maria; Martínez Sáez, Antonio. (2008). Anticipating Washback in a Computer Based University Entrance Examination: Key Issues.  13th Edition. International CALL Research Conference. Amberes-Bélgica. 02/09/2008. Léelo/ Read it  

Garcia Laborda, Jesus; Magal Royo, Teresa. (2008). Does it Pay to Invest in Computer Based Testing Technology? Realities to Implement an Internet Based University Entrance Examination (iB PAU). 13th Edition. International CALL Research Conference. 02/09/2008. Léalo/Read it

Garcia Laborda, Jesus. (2006).  International Platforms: when similar outcomes meet different needs. IV Conferencia Internacional m-ICTE2006. Sevilla: Formatex. 22/11/2006. Pinchar

Garcia Laborda, Jesus. (2006). Designing an Internet Based Tool for Oral Evaluation in the University Access Examination in Spain. 12th Edition. International CALL ResearchConference. Amberes-Bélgica. Léalo / Read it 

 

 

Garcia Laborda, J. & Valencia Robles, J. (2017). Can teachers cope with anxiety in language test training? 9th World Conference on Educational Sciences, Nice (France) 3-4 February 2017.

Magal Royo, T. & García Laborda, J. (2016). Technical approach for Second Language
Acquisition (SLA) testing using Multimodal environments. Proceedings of the 8th International Conference on Research in Humanities, Sociology and Education (RHSCE'16) on Nov. 29-30, 2016 at London (UK).

García Laborda, J. & Magal Royo, T. (2016). Big data in language testing. 2nd World Conference on Big Data. Ephesus, Aydin – Turkey. 03-05 November 2016.

Valencia-Robles, J. & García Laborda, J.(2016). Lecturing English in Ecuador and Spain: Is the same teaching? 4th GLOBAL CONFERENCE on LINGUISTICS and FOREIGN LANGUAGE TEACHING (LINELT-2016). Ephesus, Aydin – Turkey. 03-05 November 2016.

García Laborda, J. (2016). Sources of Disruptive Language Teaching: Application to Teacher Training. 4th GLOBAL CONFERENCE on LINGUISTICS and FOREIGN LANGUAGE TEACHING (LINELT-2016). Ephesus, Aydin – Turkey. 03-05 November 2016.(Plenary speech)

Amengual Pizarro, M. & García Laborda, J. (2016). Computer language testing as a feasible alternative to traditional oral assessment: the APTIS speaking test. 7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Budapest, Hungary. 27-29 October 2016.

Valencia-Robles, J. & García Laborda, J. (2016). Sources of difficulty in computer-based language testing. 7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Budapest, Hungary. 27-29 October 2016.

García Laborda, J. (2016). Computing for the 21st century: New trends and issues (Plenary speech). 6th World Conference on innovation science. Antalya 12-13 mayo 2016.

García Laborda, J. & Magal Royo, T. (2016). New challenges in the development process of oral testing on-line for second language assessment. 6th World Conference on innovation science. Antalya 12-13 mayo 2016.

García Laborda, J. & Litzler, M.F. (2016). English for Business: Student Perceptions of Alternative Assessment through Social Networking Tools. 6th World Conference of Educational technology researches. Antalya 12-13 mayo 2016.

García Laborda, J. & Valencia Robles, J. F. (2016). Are you afraid of taking an online foreign language speaking test?:Anthropological perspectives. 6th World Conference of Educational technology researches. Antalya 12-13 mayo 2016.

García Laborda, J. (2015). Current Approaches in Languages for Specific Purposes. 3rd Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching. Istanbul University, Istanbul – Turquía. 16-18 noviembre 2015.

García Laborda, J., García Esteban, S. & Tejedor Martínez, C. (2015). Does technology always favor digital literacies? 3rd Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching. Istanbul University, Istanbul – Turquía. 16-18 noviembre 2015.

García Laborda, J. (2015). Modern Trends in mode or delivery in educational
measurement in Spain. 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, 29-31 October 2015, (Plenaria)

García Laborda, J. & Bueno Alastuey, C. (20015).Critical issues in teacher education in times of educational reform. 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, 29-31 October 2015,

García Laborda, J. (2015). Pros and cons of high -stakes testing and educational measurement. 7th World Conference on Educational Sciences. 05-07 February 2015, Athens, Greece. Plenary speech.

Amengual Pizarro, M. & García Laborda, J. (2015). Why do Primary school English teachers decide to teach English? 7th World Conference on Educational Sciences. 05-07 February 2015, Athens, Greece.

García Laborda, J. et al. (2015). Designing a VOIP based Language Test. 7th World Conference on Educational Sciences. 05-07 February 2015, Athens, Greece.

García Laborda, J. et al. (2015). Facilitating language tests delivery through tablet PC’s. 7th World Conference on Educational Sciences. 05-07 February 2015, Athens, Greece.

García Laborda, J. & Fernández Álvarez, M. (2012). State Exams in Spain: New perspectives for fairer language tests through the OPENPAU project. Poster presented at the 12th Conference of Technology for Second Language Learning. Septembre 12-13, 2014. Ames, Iowa (USA).

García Laborda, J. (2014). The role of language tests in the labor market. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 29-30 October 2014, Prague - Czech Republic

García Laborda, J., Magal Royo, T. & Bárcena Madera, E. (2014). An Overview of The Needs of Technology in Language Testing in Spain. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 29-30 October 2014, Prague - Czech Republic Léelo/Read it

García Laborda, J. (2014). How zpd can improve oral assessment? Openpau project contributions. 5th ALTE conference, Paris 10-11 April 2014.

García Laborda, J. (2014). From monolingual to bilingual through testing: Achievements of the OPENPAU Project (FFI2011-22442), Paris 10-11 April 2014.

García Laborda, J. (2014). The role of testing to improve foreign language acquisition internationally. 6th World Conference of Educational Sciences. La Valetta (Malta). 6-9 February, 2014. (Plenary speech by invitation).

Magal Royo, T., García Laborda, J., Otero de Juan, N. y Giménez López, J. L. (2014). Structural Analysis of a Tablet PC Based Language Test. 6th World Conference of Educational Sciences. La Valetta (Malta). 6-9 February, 2014. Léelo / Read It

García Laborda, J., González Such, J., y Alvarez Alvarez, A. (2014). Accommodating Teachers Attitudes Towards New Educational Testing Paradigms Through the OPENPAU Project. 6th World Conference of Educational Sciences. La Valetta (Malta). 6-9 February, 2014. Leelo / Read it 

García Laborda, J., Otero de Juan, N. & Bakieva, M. (2014). co-participation in oral paired interviews: Preliminary Findings of the OPENPAU Project. La Valetta (Malta). 6-9 February, 2014. Leelo/Read it

García Laborda, J. (2013). Current Approaches in English for Specific Purposes.Conference. The magic of innovation: new techniques and technologiesin teaching foreign language: celebrating the 70th anniversary of the School of International Relations. Moscow: MGIMO University
4-5 October 2013. (Plenary speech by invitation) Watch it

Magal-Royo. T., Garcia Laborda J., Gimenez-López, JL. M., Bakieva M. (2013). Avances en el desarrollo de las competencias lingüísticas de aprendizaje de idiomas en plataformas digitales. Actas do IV Congresso Internacional sobre Qualidade e Acessibilidade da Formação Virtual (CAFVIR 2013). Lisboa (Portugal). 17 - 19 de abril de 2013, 137-143. Léalo / Read it   

Garcia Laborda J., Magal-Royo. T. y Gimenez-López, JL. M. (2011). Common problems of mobile applications for foreign language testing. 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2011) ̶ 11th International Conference Virtual University (vu'11), Piestany, Slovakia, 21-23 september 2011, pp. 95-97. Read it

Magal-Royo. T., Gimenez-López, JL., Payri, B., Garcia Laborda J., y González del Río, J. (2011). Multimodal application for foreign language teaching. 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2011) ̶ 11th International Conference Virtual University (vu'11), Piestany, Slovakia, 21-23 september 2011, pp. 145-148. Read it

Magal-Royo. T., Garcia Laborda J., Gimenez-López, JL. M., Bakieva M. (2010). Accessible Multimodal Interaction for Language Learning on Mobile Devices. 2011 International Conference on Applied Social Science (ICASS 2011),Changsha, China, March 19-20, 2011, pp. 47-51. Léalo / Read it

Garcia Laborda, Jesus. (2010). Designing a Pan-European online test for Erasmus mobility. IX Congreso internacional de la Asociación Europea de Lenguas para fines específicos. Hamburgo, 19-22 septiembre 2010.

Garcia Laborda, Jesus. (2010). How communicative and global should a French for Specific Purposes test be? Implications for computer based language testing.  IX Congreso internacional de la Asociación Europea de Lenguas para fines específicos. Hamburgo, 19-22 septiembre 2010.

Garcia Laborda, Jesus; Magal Royo, T. y Bakieva, Margarita. (2010). Writing processing in a trial version of the Computer Based University Entrance Examination: A way to motivate curriculum change in Spain. CALL conference 2010. Amberes (Bélgica), 17-20 agosto 2010. 

Garcia Laborda, Jesus; Magal Royo, T y Enríquez Carrasco, Emilia (2010). A first approach to the analysis of student motivation in the trial version of the Computer Based University Entrance Examination. CALL conference 2010. Amberes (Bélgica), 17-20 agosto 2010.  

Siqueira da Rocha, J.M., González Pastor, D.M., García Laborda y Magal Royo, T. (2009). Contrast and Validation of Computer Assisted Language Testing in Chinese Students Learning Spanish, Lisboa-Portugal, 22-24/4/2009. Léalo / Read it 

García Laborda, J. (2008). Computer assisted language testing: Definition, usability and taxonomy. Colóquio Internacional Brasil X Espanha: Experiencias de Aprendizagem Mediada por Computador, Campinas-Brasil, 20-23/7/2008.

García Laborda, J. y Navarro Laboulais, M. T. (2007) A comparison of the impact tourism variables in language learning in two study abroad programs, IV AELFE Conference, Lisboa-Portugal, 13-15/9/2007.  

García Laborda, J. y Navarro Laboulais, M. T. (2007) De plataformas informáticas para exámenes de bajo impacto social (low stakes) a los exámenes de acceso a la universidad: Primera aproximación al proyecto SELECTOR, IV AELFE Conference, Lisboa-Portugal, 13-15/9/2007. 

Garcia Laborda, Jesus. (2006). Enhancing washback projections of the PLEVALEX testing platform, 2nd. ELT conference, Famagusta-Chipre, 2-5/5/2006.

García Laborda, J. (2006). Humanistic teaching and the changing diversity in the spansih educational system. SAUA/SATE Slovak Association of teachers of English. Rakovice-Eslovaquia, 18-21/11/2006.

 

 

García Laborda, J. et al (2008). Effects of Computer Interface Design on High School Graduates. 5th Annual Conference of the European Association for Language Testing and Assessment EALTA08. Plenaria. Atenas mayo 2008. Léalo / Read it  

 

 

Aproximadamente otras 60 actas de congreso tanto en España como en el extranjero.

Además, otras 40 comunicaciones sin actas de congreso (mayormente en torno a 1995-2002).

  • Congresos
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; CASTILLO GARCÍA, Gema Soledad; GARCÍA ESTEBAN, Soraya; LITZLER JERMAN, Mary Frances; MEGÍAS ROSA, Manuel; RÁBANO LLAMAS, Manuel Francisco; SANTAMARÍA GARCÍA, M. Carmen; TEJEDOR MARTÍNEZ, Cristina. "AELFE XV International conference of the Asociación Europea de Lenguas para fines específicos: Todays and Tomorrows Challenges in Languages for Specific Purposes and Translation". Congreso. Internacional. "AELFE XV International conference of the Asociación Europea de Lenguas para fines específicos: Todays and Tomorrows Challenges in Languages for Specific Purposes and Translation ". Guadalajara(23/06/2016 - 24/06/2016)
    • LITZLER JERMAN, Mary Frances; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Notes as a form of preparation for oral responses in language tests". Congreso. Internacional. "6th World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership". Paris(Francia)(29/10/2015 - 31/10/2015)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Trialing a Tablet PC based language test". Congreso. Internacional. "AESLA 33rd International Conference: Multimodal Communication in the 21st Century: Academic and Professional Challenges". Madrid(16/04/2015 - 18/04/2015)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Co-participation in oral paired interviews: Preliminary Findings of the OPENPAU project.". Internacional. "6th World Conference on Educational Sciences". Malta(Malta)(06/02/2014 - 09/02/2014)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Predictibilidad e inferencias debidas al uso de modelos de respuesta a la intervención en la sección de Lengua extranjeras de la Prueba General de Bachillerato ". Internacional. "XIV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de Lengua y Literatura ". Braga(Bélgica)(03/12/2013 - 05/12/2013)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Propuestas tecnológicas actuales para la Evaluacion General de Bachillerato en lenguas extranjeras". Internacional. "XIV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de Lengua y Literatura ". Braga(Bélgica)(03/12/2013 - 05/12/2013)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "LOMCE y exámenes asistidos por ordenador". Congreso. Internacional. "XVIII Congreso Internacional de Tecnología para la Educación y el Conocimiento". Madrid(26/06/2013 - 29/06/2013)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Proposals of Ubiquitous Delivery of the Foreign Language Paper of the Spanish Baccalaureate General Test.". Congreso. Internacional. "Language Testing in Europe: Time for a New Framework? ". Amberes(Bélgica)(27/05/2013 - 29/05/2013)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; BEJARANO , Luis G.; OTERO DE JUAN, Nuria; LITZLER JERMAN, Mary Frances; MEGÍAS ROSA, Manuel. "A comparison of pre-service towards testing: The Spanish Baccalaureate General Test and the American OPI". Congreso. Internacional. "5th World Conference on Educational Sciences". Roma(Italia)(06/02/2013 - 06/02/2013)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "A comparison of pre-service towards testing: The Spanish Baccalaureate General Test and the American SOPI.". Congreso. Internacional. "5th World Conference on Educational Sciences". Roma(Italia)(05/02/2013 - 08/02/2014)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Foreign language speaking tasks of the Baccalaureate General Test against the University Entrance Examination". Congreso. Internacional. "5th World Conference on Educational Sciences". Roma(Italia)(05/02/2013 - 08/02/2013)
    • OTERO DE JUAN, Nuria; GARCÍA LABORDA, Jesús. "Impacto de la nueva sección de lenguas extranjeras en la prueba de acceso a la universidad". Congreso. Internacional. "XIII Congreso Internacional de la SEDLL". Cadiz(20/11/2012 - 23/11/2012)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; OTERO DE JUAN, Nuria; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Desde Primaria hasta PAU: Dificultades en el aprendizaje de lenguas extranjeras y algunas soluciones". Regional. "I Congreso Nacional de Dificultades Específicas de Aprendizaje y VII Congreso Nacional de Tecnología Educativa y Atención a la Diversidad: Respuestas flexibles en contextos educativos diversos". Murcia(01/08/2012 - 01/08/2012)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; OTERO DE JUAN, Nuria; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Calidad, competencias y evaluación a distancia: Paradigmas para la integración de la sección de lengua extranjera de una Prueba General de Bachillerato asistida por ordenador". Internacional. "XVII Congreso Internacional de Tecnologías para la Educación y el Conocimiento: Tecnologías Emergentes". Madrid(03/07/2012 - 05/07/2012)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; LITZLER JERMAN, Mary Frances. "Dinamicidad e integración en el desarrollo de exámenes para la Prueba General de Bachillerato a Distancia". Internacional. "III Congreso Iberoamericano sobre la Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual (CAFVIR 2012)". Alcalá de Henares(25/04/2012 - 27/04/2012)
    • LITZLER JERMAN, Mary Frances; GARCÍA LABORDA, Jesús; HALBACH , Ana. "FILILAB: Creation and use of a Learning Object Repository for EFL". Congreso. Internacional. "4th World Conferenc on Educational Studies". Barcelona(03/02/2012 - 03/02/2012)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; LITZLER JERMAN, Mary Frances; GONZALEZ SUCH, José; BAKIEVA , Margarita; OTERO DE JUAN, Nuria. "Washback factors and inference predictors in the Spanish University Examination: The OPENPAU Project (FF12011-22442)". Congreso. Internacional. "4th World Conference on Educational Studies". Barcelona(03/02/2012 - 03/02/2012)
    • GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa; GIMÉNEZ LÓPEZ, José L.. "Motivating PAU language testing candidates through mobile technology ". Congreso. Internacional. "3rd World Conference on Educational Sciences - 2011". Estambul(Turquía)(03/02/2011 - 07/02/2011)

Informe  sobre las pruebas orales y escritas de inglés de las evaluaciones finales regladas por la Ley Orgánica 2/2006 de 3 de mayo y concretadas en el RD 310/2016 realizada en noviembre de 2016 para el Instituto Nacional de Evaluación Educativa (Ministerio de Cultura, Educación y Deportes).

 

García Laborda, J. (2016). Learner corpora in language testing and assessment (Studies in Corpus Linguistics 70). LFE - Revista de Lenguas para Fines Específicos, 22(2), 205-208. Léelo / Read it. (ESCI, no SSCI)

García Laborda, J. (2016). Don’t worry mum and dad, I will speak English. Revista de Educación 374 , 233-234. Léelo/Read it

García Laborda, J. (2016). Teaching with tablets – Edited by Helen Caldwell and James Bird. British Journal of Educational Technology, 47(1), E4.

García Laborda, J. (2016). Developing online language teaching – Edited by Regina Hampel and Ursula Stickler. British Journal of Educational Technology, 47(1), E5-E6.

García Laborda, J. (2016). Use of visual displays in research and testing – Edited by Matthew McCrudden et al. British Journal of Educational Technology, 47(1), E6-E7.

García Laborda, J. (2015). Ubiquitous learning environments and technologies. British Journal of Educational Technology, 46(6), E32-E33.

García Laborda, J. (2015). What teachers need to know about assessment and reporting. British Journal of Educational Technology, 46(4), E19-E20.

García Laborda, J. (2015). Assessment and teaching of 21st century skills. British Journal of Educational Technology, 46(4), E15-E16.

García Laborda, J. (2015). Designing Assessment for Quality Learning. The Enabling Power of Assessment, 1. British Journal of Educational Technology, 46(3), E12-E13.

García Laborda, J. (2015). Instructional Technology in Early Childhood. British Journal of Educational Technology, 46(3), E10-E11.

García Laborda, J. (2015). Assessment and teaching of 21st century skills. British Journal of Educational Technology 46(4), E15-E16.

García Laborda, J. (2015). What teachers need to know about assessment and
reporting. British Journal of Educational Technology, 46(4), 19-20

García Laborda, J. (2015). Nuevas tendencias en la elaboración de materiales digitales para la enseñanza de lenguas. Revista de Educación, 367, 178-179. Leéla/Read it.

Otero de Juan, N., & García Laborda, J. (2014). Languages for Specific Purposes in the Digital Era. Educational Technology & Society, 17 (3), 359–361. Léela / Read it

García Laborda, J. (2014). Integration of theory and practice in CLIL. Revista de Educación, 365, 242-244. Léela / Read it

García Laborda, J. (2014). La subtitulación en el aprendizaje de lenguas extranjeras. Porta Linguarum, 22, 327-328. Léela / Read it

García Laborda, J. (2014). Transforming Education: Global Perspectives, Experiences and Implications. British Journal of Educational Technology, 45(3), E-14-E15.

García Laborda, J. (2014). Essentials for blended learning. British Journal of Educational Technology, 45(4), E-23-E24.

García Laborda, J. (2014). Implementing a National Assessment of Educational Achievement. British Journal of Educational Technology, 45(6), E28.

García Laborda, J. (2014). Language, learning and teaching. British Journal of Educational Technology, 45(6), E27-E28.

García Laborda, J. & Litzler, M.F. (2014). Principles and Practices for Teaching English as an International Language. Modern Language Journal, 98(4), 1059-1060.

García Laborda, J. (2014). Reforming Higher Education: Public Policy Design and Implementation. British Journal of Educational Technology 45(4), E-22-E23.

García Laborda, J. (2014). Teaching materials and the Roles of EFL/ESL teachers. Modern Language Journal, 98(3), 882-883.

García Laborda, J. (2014). Grand Challenges in Technology Enhanced Learning. British Journal of Educational Technology, 45(3), E15-E16.

García Laborda, J. (2014). Innovations in learning technologies for English Language Teaching. British Journal of Educational Technology, 45(2), E6-E8. Léelo/ Read it

García Laborda, J. (2013). Plurilingualism: Promoting co-operation between communities, people and nations. Porta Linguarum, 20, 299-301. Léelo / Read it.

Garcia Laborda, J. (2013). Computers and their impact on state assessments. British Journal of Educational Technology, 44(5), E173-E174.

Otero de Juan, N. y Garcia Laborda, J. (2013). Digital games in language learning and teaching. Educational Technology and Society, 16(4), 290-292. Léelo / Read it

García Laborda, J. (2013). Second language teaching with technology. British journal of Educational Technology, 44(1), E36-E37.

García Laborda, J. (2013). Co-teaching and other collaborative practices in the efl/esl classroom. British journal of Educational Technology, 44(3), E102.

García Laborda, J. (2013). Estadística aplicada a la investigación lingüística. Porta Linguarum, 19, 317-319. Léelo / Read it

Garcia Laborda, J. (2012). Measurement and evaluation in post-secondary ESL. Language Testing, 29(3), 465-467. Léelo/ Read it

Garcia Laborda, J. (2012).Developing Courses in English for Specific Purposes. ELT Journal 66(1), 143-144. Léelo / Read it

García Laborda, J. (2012). A Test Impact Study under the No Child Left Behind Act. Porta Lingurum, 17, 237-238. Léelo/ Read it

Garcia Laborda, J. & Litzler, M. F. (2011). Teaching english language learners through technology. Language Learning & Technology, 11 (2), 39-41. Léelo / Read it

Bakieva, M. y García Laborda, J. (2010). Nuevas tecnologías para la clase de francés como lengua extranjera. Toría y Práctica. Porta Linguarum, 14, 199-200. Léalo / Read it

García Laborda, J. (2010). Portfolio Europeo de las lenguas académico y profesional. Ibérica, 19, 196-198. Léalo / Read it

Garcia Laborda, J. (2010). The Cambridge Guide to Second Language TeacherEducation. Language Teaching Research, 14(3), 341-344.

Garcia Laborda, J. (2009). HIGH Stakes Testing: New Challenges & Opportunities for School Psychology. European Journal of Teacher Education, 32(3), 377-340.

Garcia Laborda, J. (2009). Building a Validity Argument for the Test of English as a Foreign Language TM, ELT Journal, 63, 291-294.

García Laborda, J. y Sevilla Pavón, A. (2009) English for Specific Purposes: Studies for classroom development and implementation. Porta Linguarum, 12, 213-214. Léalo / Read it

Garcia Laborda, J. (2009). ESP in Higher European Education: Teaching Language and Content. English for Specific Purposes, 28(3), 211-213.

Garcia Laborda, J. (2009). Tips for Teaching with CALL: Practical Approaches to Computer-Assisted Language Learning. Educational Technology & Society, 13(2), 15-21. Léalo / Read it

Laborda, J. G. (2008). Studies in immigrant English language assessment, volume 2. TESOL Quarterly, 42(2), 353-356.

Garcia Laborda, J. (2008). Blended learning: Using technology in and beyond the language classroom. Educational Technology & Society, 11(3), 289-291. Léalo / Read it

Garcia Laborda, J. y Magal Royo, M.T. (2007). How to teach English with Technology. Educational Technology & Society, 10(3), 320-324. Léalo / Read it

Garcia Laborda, J. (2007). The art of teaching speaking. Language Teaching Research, 11(4), 503-506.

Garcia Laborda, J. (2007). CALL research perspectives. Language Learning & Technology, 11(2), 22-26. Léalo / Read it f

Garcia Laborda, J. (2007). Becoming a language teacher: A practical guide to second language learning and teaching. Revista Española De Lingüística Aplicada, 20, 243-245. Léalo / Read it

Garcia Laborda, J. (2007). How to teach for exams. TESOL Quarterly, 41(1), 209-211. 

Ver abajo / See below.

García Laborda, J., Magal Royo, T. y Bakieva, M. (2010). Cuatro años de la versión computerizada del Examen de Inglés como segunda lengua (TOEFL). Encuentro, 18, 23-28. http://www.encuentrojournal.org/textos/Garcia%20Laborda_1.pdf

García Laborda, J. (2008) Is the TOEFL exam aimed at everyone? Research considerations in the training and application of the TOEFL exam abroad. The EUROCALL Review , 14 [7 pp.] Léalo / Read it  

García Laborda, J. (2008). Tailor-made?. English Teaching Professional, 9-10.

 

García Laborda, J. (2008) Book review of The Celta Course. Tefl Net Newsletter, 2008(2). Léalo / Read it 

 

García Laborda, J. (2007) ¿Cómo quieren los profesoras que se diseñen las plataformas digitales para exámenes? 10 cosas sobre el diseño de plataformas de exámenes para Selectividad, TEAM Magazine [en CD ROM]. 

 

García Laborda, J. (2007) Book review of How to Teach English. Tefl Net Newsletter, 2008(6). Léalo / Read it  

 

García Laborda, J. (2007) ¿Qué sabe sobre evaluación? 10 cosas sobre el diseño de exámenes que nunca le dijeron antes, TEAM Magazine [en CD ROM].

 

García Laborda, J. (2007). Old images of an ELT teacher in the Balkans, IATEFL Issues, 14, 5-6.

 

García Laborda, J. (2007). Achieve BULATS (Book Review), Tesol Spain Newsletter, 31, 18-19.

 

García Laborda, J. (2007). Developing changes and forward error correction in Batxillerat contexts, Revista de la Asociación de Profesores de inglés de Cataluña, 60, 41-43.

 

García Laborda, J. (2006). Is the TOEFL exam aimed at everyone? Research considerations in the training and application of the TOEFL exam abroad. The EUROCALL Review , 14 [4 ppp.]Léalo / Read it

 

García Laborda, J. (2006). E-mailing, Greta Journal, 12, 53-54.

 

García Laborda, J. (2006). Analizando críticamente la Selectividad ¿Todos los estudiantes tiene las mismas posibilidades?, Tesol Spain Newsletter,  30, 9-13.

 

García Laborda, J. (2006). How to teach writing (Book review), E-FLT, 3, 246-248. Léalo / Read it 

 

García Laborda, J. y  Enríquez Carrasco, E. V (2005). ¿Hermex para diagnosticar lingüísticamente?, TEAM Magazine, 2, 33-34. Léalo / Read it

 

 García Laborda, J. (2003). Desarrollo de proyectos informáticos profesionales para ESP en turismo, Tesol Spain Newsletter, 27, 14-17.

 

García Laborda, J. (2003). The School of Tourism Learner of English: A Difficult Issue, REvista Ceta5, 42-45.

 

García Laborda, J. (2002). An Analysis of Current textbooks: Are we getting what we want?, Revista de la Asociación de Profesores de inglés de Cataluña, 46-50.

 

García Laborda, J. y Bejarano, L. G. (2001). Teaching Human values in the ELT classroom through magazines and newspapers, Greta a Journal for Teachers of English, 9, 15-19.

 

García Laborda, J. (1999). Tercer mundo y aula de idiomas ¿Son incompatibles?, Revista FERE, 58.

Entre otras 15 publicaciones docentes hay un manual para la gestión de proyectos final de carrera (Liberlibro.com, 2005), tres manuales de clase, artículos y reseñas. Asimismo, se ha participado intensamente en los siguientes proyectos de libros de texto para secundaria Scooter (Richmond),  Power (Richmond), United (Heinemann-Macmillan), Award (Macmillan), Looking Forward (Heinemann-Macmillan) y Different (Richmond).

Sobre la necesidad de la PAU oral www.aprendemas.com/Guias/EspecialIdiomas-2009/P1_1.asp

  • Tesis
    • MARTINEZ SAEZ, Antonio. "Materiales online para el aprendizaje y la evaluación del inglés: análisis, diseño, propuesta y validación de recursos". Director: GARCÍA LABORDA, Jesús; GIMENO SANZ, Ana M.. Universitat Politecnica de Valencia. Fecha de lectura: 11/12/2015. Sobresaliente Cum Laude
    • GIMÉNEZ LÓPEZ, José L.. "ANÁLISIS Y VALIDACIÓN DE INTERFACES ADAPTADAS AL APRENDIZAJE EN DISPOSITIVOS MÓVILES SOBRE PANTALLAS RESTRICTIVAS ". Director: GARCÍA LABORDA, Jesús; MAGAL ROYO, Teresa. Universitat Politecnica de Valencia. Fecha de lectura: 03/05/2012. Sobresaliente Cum Laude

 

Entorno de Publicación Docente
© Oficina de Cooperación Universitaria - Todos los derechos reservados
Protección de datos