Página principal de la Universidad de AlcaláEscuela de Posgrado
Escuela de Posgrado > Doctorado del EEES > Preinscripción / Admisión > Periodo de investigación > Procedimiento de preinscripción para el periodo de investigación
Procedimiento de preinscripción para el periodo de investigación

To apply for admission to the research period of a Doctorate programme, you will have to pre-register and submit a Doctoral Thesis Project supported by a Doctor. The admission is only valid if you enrol under academic tutelage during the same academic year.

Steps

1. Make sure that you meet the General requirements for access to studies as well as the specific admission requirements.
  2. Check the deadlines in the administrative calendar.
  3. Complete the admission application and the one for the approval application for the Doctoral Thesis Project.
  4. Submit or send the documentation to the body responsible body for the Doctorate programme. You will find more information on the programme you have chosen in Academic programmes.
  5. The Department of Official Postgraduate studies (Servicio de Estudios Oficiales de Posgrado) will notify you in writing of the approval or refusal of your admission to the Doctorate programme. If you are admitted, you will then have to enrol under academic tutelage as a doctorate student. It will be compulsory that you enrol every academic year until de defence of your doctoral thesis is read.

Acceso a Mi Portal
Acceso al Aula Virtual
Acceso a Comunic@
Estudiantes de Posgrado
Tablón de anuncios del Vicerrectorado de Posgrado y Educación Permanente. Requiere autenticación
Biblioteca UAH
Información: 900 900 411
Buzón de quejas y sugerencias

Colegio de León. C/ Libreros, 21 - 28801 Alcalá de Henares (Madrid).