University Masters Degree - Social and Legal Sciences

Universitary Master in Management and Change Management

See all options


Introduction


Qualification University Master in Management and Change Management (M145)
  • Especialidad en Liderazgo y Dirección de Recursos Humanos
  • Especialidad en Marketing y Comunicación
  • Especialidad en Comercio Internacional y Logística
  • Especialidad en Dirección de Empresas Turísticas

Participating Universities University of Alcala
Organising Centre, Department or Institute Facultad de Ciencias Económicas, Empresariales y Turismo

Departamento de Economía y Dirección de Empresas
Teaching centre(s) Facultad de Ciencias Económicas, Empresariales y Turismo
Year Course Started 2006-2007 (RD 56/2005)
2009-2010 (RD 1393/2007, modificado por el RD 861/2010)
Con fecha 9 de julio de 2014, la ANECA emite informe favorable de modificación del estudio, pasando de 120 ECTS A 90 ECTS. El nuevo plan de estudios, de 90 ECTS, se implanta en el curso académico 2014-15.
Credits 90 ECTS
Official Duration One and a half academic years full-time
Minimum number of ECTS by type of registration and course 60 ECTS credits for students matriculated full-time, 30 ECTS part-time
Type of teaching

Classroom-based learning

Language/s
Español, aunque varias de las asignaturas obligatorias y optativas se imparten en inglés.
Existe la posibilidad de realizar una doble titulación.
Es posible cursar 1-2 semestres en alguna de las Universidades extranjeras con las que la Universidad de Alcalá tiene convenio.
Professional qualification This is not a degree title qualifying with ministerial approval for the exercise of regulated professional activities.
Orientation Professional and research
Directors Dña. Mª Teresa del Val Núñez
mteresa.val@uah.es
Coordinators Academic coordination:
- D. Felipe Cano Ventas
felipe.cano@uah.es
Quality and External placement coordination:
- Dña. Mª Teresa del Val Núñez
mteresa.val@uah.es
Academic Committee D. Felipe Cano Ventas
Dña. Silvia Giralt Escobar
Dña. Teresa del Val Núñez
D. Ricardo Buendía Iglesias
D. Rafael Castaño Fernández
D. José Raúl Fernández del Castillo
D. Enrique Torres Verdasco
D. Robert Fieten
Contact Academic issues:
idoe@uah.es
socrates.economicas@uah.es
Tf.: 91 885 42 00

Administrative issues:
info.postgrado@uah.es


Objectives and competences


The goals of this master"s degree are in line with the stipulates of the Spanish Framework for Higher Education Qualifications (MECES) and ensure the achievement of the basic competences required to obtain a master"s degree, in accordance with article 3.3, Appendix I of R.D. 1393/2007.

Fulfilment of the goals means students have achieved competences which must be consistent with the fundamental rights of equality between men and women, with the principles of equal opportunities and of universal accessibility for the disabled, and with the values proper to a democratic and peace-loving culture.


Access and Admission


Registration deadlines
Number of places for new Total places available: 60

A minimum of 20 students are required to teach the Master programme.
Reserved places: 5% for students with a certified disability of 33% or more.
General access conditions
Specific admission conditions
Perfil de ingreso

Como cualquier otro título de postgrado en el campo de management general, los conocimientos para el ingreso en el Máster son una cuestión relativa, debiendo primar el perfil del candidato, así como su visión respecto a la misión que le cabe desempeñar en la empresa como responsable de medios económicos y humanos. Por lo anterior, y aunque el título va dirigido fundamentalmente a graduados procedentes de administración de empresas, de la economía o del derecho, pueden tener cabida otros profesionales, y en especial es interesante para egresados con una formación científica o tecnológica que deseen asumir responsabilidades de dirección en las organizaciones. En tal sentido se considera positivo que en los grupos haya psicólogos, sociólogos, ingenieros, informáticos o graduados de disciplinas científicas (biología, física, etc.).

Criterios de admisión y selección
  • Se valorará la formación y experiencia previa del estudiante. 60%
  • Se valorará el grado de conocimiento de lengua inglesa. 40%
  • Se realizarán pruebas de selección y una entrevista personal, si así se estimase conveniente (sirve para determinar si es candidato idóneo que se evaluaría o no se considera cómo candidato idóneo).

Student information and guidance



Programme and teaching staff


Programme (this information must be read in order to matriculate properly)
Subjects, academic staff, competences, teaching guides and final project regulations
Credit recognition
Continuance
Collaboration agreements and programmes

Registration, fees and grants


Grants

Teaching Schedule and Venue


Calendar La duración del Máster es de un 1,5 cursos académicos, de octubre a febrero del curso académico siguiente

En el curso académico 2018-19 las clases comienzan el 15 de octubre a las 17:30 horas, aula 2.7

Timetable From Monday to Friday, 17:30 to 21:15.
Venue Aula 2.7 de la Facultad de Ciencias Económicas, Empresariales y Turismo.
Plaza de la Victoria 2
28802. Alcalá de Henares

Aula 2.7: estudiantes de 1º curso
Aula 1.5B: estudiantes de 2º curso

Material resources available to course participant


Material resources Instalaciones, servicios y planos
(Aulas informáticas, recursos bibliográficos, bibliotecas, salas de estudio...):

External Practicums



Quality Guarantee


Course audit
Audit report
Audit ruling
Spanish Registry of Universities, Centres and Qualifications registration
Course implementation
Quality guarantee system
Quality committee D. Felipe Cano Ventas
Dña. Silvia Giralt Escobar
Dña. Teresa del Val Núñez
D. Ricardo Buendía Iglesias
D. Rafael Castaño Fernández
D. José Raúl Fernández del Castillo
D. Enrique Torres Verdasco
D. Robert Fieten
Dña. Rosa López del Bosque (PAS)
Dña. Ana Belén Sevilla García (Representante de Estudiantes)
Complaints and Suggestions
Monitoring reports
Work placement of graduates